29 maja 2015

Jak zrobić błyszczyk i pomadkę krok po kroku?

Cześć kochani. 

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić przepis na pomadkę oraz błyszczyk do ust.

Błyszczyk i pomadka DIY

Co będzie nam potrzebne??
-pojemniczki (najlepiej zamykane)
-moździerz


Przepis na błyszczyk jest banalnie prosty! Z łatwością każda z nas może wykonać go w domu.

50ml olejku rycynowego 
2,5g wosku Candelilla
wybrany pigment
opcjonalnie olejek eteryczny dla zapachu, ponieważ olejek rycynowy nie pachnie zbyt przyjemnie ja wybrałam olejek pomarańczowy.

Jeśli chcemy uzyskać efekt powiększenia ust możemy dodać ekstrakt z papryczki chili, który pobudzi krążenie krwi.

Po odmierzeniu składników, mieszamy je razem i ucieramy w moździerzy na gładką masę. Mieszaninę należy podgrzać aby składniki zestaliły się, musimy zwrócić uwagę czy barwnik został odpowiednio rozmieszany. Nie mogą pozostać żadne grudki.

Błyszczyk i pomadka DIY
Skład pomadki to:
2g wosku pszczelego (jedna łyżeczka)
4g masła mango
4g oleju jojoba (4,5ml)
Wybrany pigment według uznania (jeżeli chcemy intensywniejszy odcień dodajemy więcej). Moje pomadki są niemalże bezbarwne ponieważ dodałam zbyt mało barwnika, ale mi to nie przeszkadza.
Zamiast wosku pszczelego można dodać 1g wosku Candelilla.

Wykonanie jest takie samo jak powyżej czyli podgrzewamy i ucieramy na gładką masę, różnią jest taka, że pomadka po wystygnięciu nabiera formy stałej, dlatego należy przelać ją odrazu do pojemniczka.

Błyszczyk i pomadka DIY

Olejek rycynowy pewnie znacie, nie ma on zbyt przyjemnego zapachu jednak olejek cytrynowy ładnie ten zapach niweluje.  Błyszczyk ten będzie miał właściwości pielęgnujące, łagodzące, ochronne. Poza tym sprawia, że naskórek dłużej zatrzymuje wilgotność co sprzyja nawilżeniu. Możemy kupić w aptece za kilka złotych.

Wosk Candelilla ma właściwości natłuszczające, wygładające i pielęgnujące. Szczególnie nadaje się do balsamów do ust, pomadek, kosmetyków dekoracynych ponieważ jest najbardziej lśniącym woskiem. Cena za 50g to ok 10zł.

Olejek jojoba  ma bardzo skuteczne właściwości przeciwzapalne i nawilżające skórę.Bardzo szybko zapomnisz o problemie, jakim są spierzchnięte usta – będą miękkie i dobrze nawilżone. Cena to 15 zł za 50ml.

Wosk pszczeli wybieramy żółty. Zawiera ponad 300 dobroczynnych składników (witaminy, mikroelementy, rozmaite kwasy w tym tłuszczowe). Ponadto poprawia konsystencję kosmetyku. Ze względu na możliwą zawartość pyłków roślinnych nie powinien być używany w produktach dla alergików. 6zł/50ml

Masło mango w swoim składzie i zastosowaniu zbliżone jest do masła kakaowego. Ma działanie ochronne (emolient), jest także naturalnym filtrem przeciw słonecznym

Cena barwników również nie jest wyskoka za 10g zapłacimy ok 6 zł, więc możemy poszaleć z kolorami i zamówić kilka.
 
Niestety z racji tego, że dodałam mało barwnika produkt jest prawie bezbarwny, następnym razem dodam więcej. Napewno się nie zmarnuje bo świetnie pielęgnuje usta.
Plusem tej receptury jest niska cena oraz możliwość eksperymenotwania z kolorami.





104 komentarze:

  1. Ciekawy post, szkoda, że nie pokazałaś jak produkty prezentują się na ustach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post.Bardzo dobry pomysł;))

    OdpowiedzUsuń
  3. szkoda, że bez pokazanego efektu na ustach:)
    zawsze podziwiam osoby, które takie rzeczy robią samodzielnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł :) ale ja nie lubię błyszczyków :/

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu bym nie pomyślała, że można zrobić szminkę w domu

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne pomysły, nie lubię smarować ust ale ta pomadka wpadła mi w oko i na pewno spróbuję. Kiedyś robiłam peeling i też wyszedł super.

    http://ff-fabfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. oo genialny pomysł, może się kiedys skuszę i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. oo super :)
    może kiedyś znajdę więcej czasu i skorzystam :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. wow ale mega :) zapisuję w zakładkach <3 muszę kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiedziałam, że zrobienie błyszczyku jest dziecinnie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fajne przepisy, nie wiedziałam, że takie błyszczyki można sobie robić samemu, muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wpadłabym by samej robić błyszczyki i pomadki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super. Koniecznie muszę zrobić jak się skończy mój EOS. Lubię kosmetyczne DIY, wiemy przynajmniej na 100% co jest w składzie kosmetyku. Inspirująco :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. robię sobie podobne mazidła:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Naturalny z fajnych składników musi być dobry :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pomysł, wygląda profesjonalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, nie miałam pojęcia, że właśnie tak się robi błyszczyki!

    OdpowiedzUsuń
  18. ja nigdy nie robiłam pomadek. chyba sobie nie ufam.

    OdpowiedzUsuń
  19. musi być fajnym uczuciem stworzyć sobie kosmetyk :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny pomysł:) Tylko rzeczywiście przydałoby się więcej pigmentumdla lepszego efektu wizualnego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Great DIY :) kiss

    http://denimakeup95.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł muszę koniecznie wypróbować! Kocham mazidła do ust. :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesujące informacje,przyznam jednak szczerze że jestem zbyt leniwa aby się z tym bawić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny pomysł, nigdy nie robiłam, ale podoba mi się. Nie jest drogo a można fajne kolory uzyskać :).

    OdpowiedzUsuń
  25. super, muszę wypróbować :)

    Dziękuje za komentarz :) Wpadniesz i pomożesz? Będę wdzięczna!
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow! Nie wiedziałam ze mozna samemu wykonac takie cuda! Brawo dla Ciebie!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Gdybym używała błyszczyków , to sama bym taki sobie zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam w planach wykonanie pomadki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie przepadam za błyszczykami ale nie zmienia to faktu że świetne pomysły ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł! Mi czasem zdarza się zrobić kosmetyk domowy, głównie maseczki do twarzy ;) . Zapiszę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maseczki też uwielbiam domowe, i peelengi. ;)

      Usuń
  31. a ja nie lubie takich selfmadowych rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. ciekawy pomysł na własny błyszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajny pomysł na domowej roboty balsam. Szkoda tylko, że trzeba go nakładać palcami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pędzelkiem.;) Powiem Ci, że nawet trzeba bo to jest takie twarde, że ciężko na palec nabrać.;P

      Usuń
  34. ooo super <3 :)

    Pozdrawiam i życzę wspaniałej niedzieli :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo fajny pomysł :) kiedyś na pewno zrobię sama swój błyszczyk :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow, dziękuję za ten przepis :) Domowe = najlepsze :) Muszę zrobić swój błyszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
  37. wygląda, że to proste ;) ciekawe czy tylko wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Urocze maluszki wyszły :) Bardzo lubię takie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja osobiście nie lubię się w takie rzeczy bawić, ale pomysł bardzo fajny :):)

    Zapraszam na nowy wpis:
    http://anita-turowska.blogspot.com/2015/05/wish-list-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajny przepis, ja robię czasem podobny błyszczyk z tym że używam wosku pszczelego

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie wiedziałam, że tak można. ;) Ale to świetny pomysł. Na pewno spróbuję. :P

    OdpowiedzUsuń
  42. Super sprawa! Chciałybyśmy coś takiego zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny pomysł :)
    Ja również obserwuję :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  44. Odpowiedzi
    1. i kuszą zrobieniem sobie tego samemu:D

      Usuń
  45. Super pomysł i wyglądają jak drogeryjne, a skład lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Też myślałam kiedyś, żeby zrobić swój błyszczyk, ale niestety straszny leń ze mnie :P hehe

    OdpowiedzUsuń
  47. ej no, takiego diy to ja jeszcze nie widziałam! ależ mnie zachęciłaś:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  48. bardzo delikatne ale usta ładnie nabłyszczają :*

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetny post! Nawet nie wiedziałam, że można samemu zrobić sobie błyszczyk czy pomadkę :-) Super, bo można stworzyć idealny kolor dla siebie i to za jaką cenę :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Pewnie można je rozpuścić i dodać pigmentu :]

    OdpowiedzUsuń
  51. Na pewno niewątpliwym plusem jest tutaj skład! Zdecydowanie chętnie bym sobie takie zrobiła!

    OdpowiedzUsuń
  52. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Na pewno wypróbuje taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  54. nie przyszłoby mi do głowy, że pomadki i błyszczyki można zrobić samemu! Brawo za pomysł i "przepis":)

    OdpowiedzUsuń
  55. Wygląda świetnie :) twoje usta wyglądają na ładnie wypielęgnowane :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Wygląda świetnie :) twoje usta wyglądają na ładnie wypielęgnowane :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Rewelacyjna alternatywa, pięknie wygląda na ustach, tak delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetna sprawa, musze kiedyś sobie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  59. bardzo lubię takie własnoręcznie kręcone kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Świetny post, nie robiłam jeszcze kosmetyków w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Przepis na błyszczyk wypróbuję jutro!

    OdpowiedzUsuń
  62. Świetny przepis!:)
    Piękne kolorki:)<3

    OdpowiedzUsuń
  63. o takim czymś jeszcze nie słyszałam, ale zapowiada się fajnie i wygląda bardzo naturalnie <3

    OdpowiedzUsuń
  64. wszystko co naturalne to super!

    OdpowiedzUsuń
  65. Fajna zabawa ;) Chętnie bym poeksperymentowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  66. Nie wiedziałam że w taki łatwy sposób można zrobić błyszczyk :D Świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  67. Jestem pod wrażeniem wysiłku włożonego w zrobienie kosmetyku:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Jestem pod wrażeniem wysiłku włożonego w zrobienie kosmetyku:)

    OdpowiedzUsuń
  69. Nie wiedziałam, że można samemu zrobić sobie błyszczyk i pomadkę do ust... i że to takie łatwe! :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Super pomysł na błyszczyk powiększający usta, a nie myślałaś, żeby dodać tam troszkę kwasu hialuronowego? Na usta jest idealny.

    Pozdrawiam i Zapraszam do mnie
    http://nowoscikosmetyczne.blogspot.com
    http://zrobswojkosmetyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. przepis na własny błyszczyk!? :O pierwszy raz widzę! toż to czysty geniusz :D

    OdpowiedzUsuń
  72. Niesamowite!!! Niewielkim kosztem można zrobić sobie własny błyszczyk :)
    Super!!! Wypróbuje Twoje przepisy :D

    OdpowiedzUsuń
  73. wygląda naprawdę ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  74. Świetna sprawa zrobić sobie samemu błyszczyk, jak zużyję te, które mam to chętnie spróbuję tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  75. faktycznie bardzo delikatny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  76. Swietne! Sama chetnie zrobilabym sobie taki delikatny blyszczyk. Bardzo lubie taki efekt :)

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń