25 czerwca 2015

Jak powinien wyglądać salon kosmetyczny?

Wnętrze salonu kosmetycznego ma bardzo duży wpływ na potencjalnych klientów. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, później sposób urządzenia, atmosfera, wygląd personelu.

Duże znaczenie ma również wygląd gabinetu/budynku od zewnątrz oraz jego otoczenie, wejście do gabinetu musi pasować do wnętrza, posiadać ładny szyld. Ważnym etapem podczas wyboru lokalizacji jest ankieta.

Urządzanie wnętrz w salonie kosmetycznym wcale nie jest takie łatwe dylematy związane z wymogami sanepidu pojawiają się już na początku. Powinien być zlokalizowany w odrębnym budynku lub lokalu albo stanowić wyodrębnioną część budynku lub lokalu, posiadać odpowiednią ilość pomieszczeń.

Najlepiej trzymać się minimalizmu-pomieszczenia nie mogą wyglądać na zagracone, a na przestronne i sterylne. Szklana gablota z wyeksponowanymi kosmetykami na pewno zachęci do zakupu jeśli będzie czysta i błyszcząca.

Mamy do wyboru styl klasyczny, retro, vintage, glamour, egzotyczny, nowoczesny. Kolory powinny współgrać ze sobą. Ściany w jasnych, pastelowych kolorach, ciemniejsza podłoga. Jeżeli chcemy zaszaleć wybierzmy dodatki w jednym kolorze-często wybierane kolory to brązy, zielenie, fiolet, róż.

Klient w naszym salonie musi czuć się zrelaksowany i odprężony, jeżeli nie będzie czuł się komfortowo nie wróci do nas. Dlatego zadbajmy o kącik w którym będą świadczone usługi z zakresu pielęgnacji twarzy i ciała. Nie zapomnijmy o parawanie jeśli w pomieszczeniu jest kilka stanowisk. Ogromne znaczenie będzie miała muzyka releksacyjna i zapach.

 





26 komentarzy:

  1. Mi najbardziej podoba się styl nowoczesny, klasyczny i minimalistyczny. :-) Grunt aby był czysty i schludny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię azjatycki styl połączony z nowoczesnością,musi mi się kojarzyć z naturą ,wodą,kwiatami,bambusami itp. Jednak elokwencja i wiedza pani która robi mi jakis zabieg jest najważniejsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te zdjęcia są cudne:) Aż się rozmarzyłam:) Chciałabym być w takich salonach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Vintage i egzotyczny - takie pomieszczenia mogą być ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czystość przede wszystkim, schludnie i miło musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  6. usi być czysto i sprzat nowy a nie jakies zardzewiałe rupiecie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze zdjęcie wygląda bardzo ładnie i dolne zdjęcie po prawej stronie podoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze uśmiecham się gdy czytam hasło "Potrzebuję uczucia... ale mogą być buty." :D
    Kochana zgadzam się z tobą w 100%, sama pracowałam w salonie kosmetycznym :)

    Pozdrawiam http://www.fashionmint.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam styl nowoczesny. Ostatnio byłam w jednym z salonów. "Byłam" cóż to niezbyt trafne określenie. Szybciej wyszłam niż weszłam. Kurz, stare kosmetyki i brudne narzędzia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze wybierając salon kosmetyczny umawiając się na wizytę przyglądam się właśnie wyglądowi :) Przedstawiony przez Ciebie powyżej wygląda świetnie na pewno bym skorzystała z niego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą :) Wygląd salonu ma duże znaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację, ale przede wszystkim musi być czysto :)

    http://cosmetologyandfitness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne te zdjęcia,do takich salonów bym poszła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewne ciężko jest na początku urządzić taki salon :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W pięknym, eleganckim i co najważniejsze czystym salonie aż chce się przebywać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Salony ze zdjęć są przepiękne, wystrój musi być miły dla oka, ale co najważniejsze salon powinien być czysty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Te salony ze zdjecia piekne! :) Wprawdzie tam skad pochodze raczej takich nie spotkalam ale grunt zeby bylo czysto to juz polowa sukcesu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Do takich miejsc wracałabym, ahhh WRACAŁABYM ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Salon na pierwszym zdjęciu wygląda pięknie, z chęcią bym wracała :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najważniejsze żeby było czysto! Oj ale ten na zdjęciach jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A mi się podoba gabinet co jest na zdjęciach- cudnie to wygląda ;) Ogólnie wszyscy mamy różne charaktery i upodobania, więc dla Ciebie salon będzie idealny a dla kogoś tylko ładny.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety moje spostrzeżenia z wielu salonów kosmetycznych są takie, że na pierwszy rzut oka wydają się schludne, ale jak się bliżej przypatrzeć, to w kątach kurz. Naprawdę marzy mi się w moim mieście taki salon, do którego miałabym zaufanie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tak naprawdę wygląd salonu zależy od metrażu, stylu właściciela oraz budżetu. Dla każdego coś innego jest przytulne czy piękne.

    OdpowiedzUsuń
  24. do takich salonów, aż chce się wejść! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy post :)

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń