22 czerwca 2015

Organizacja czasu

1. Planuj kolejne dni. Jeśli masz słabą pamięć możesz sobie zapisać najważniejsze rzeczy które musisz wykonać w ciągu tygodnia. Przy okazji rób listę zakupów-zoszczędzisz czas na chodzeniu do sklepu kilka razy dziennie bo czegoś zapomniałaś/eś. 

2. Prowadź kalendarz. Dobrze sprawdzą się kalendarze trójdzielne dzięki którym widzisz zarys trzech miesięcy ale również małe kalendarzyki będą pomocne. Możesz zapisywać wszystko w terminarzu, w telefonie od razu nastawiając przypomnienie bądź w innych aplikacjach których teraz nie brakuje. Najlepiej zapisuj wszystko od razu tzn.wizyty u lekarza, egzaminy, spotkania.
Organizacja czasu

3. Nastawiaj budzik. Ja bardzo lubię spać jednak nie ma nic gorszego dla mnie niż wstanie o 12 w południe-wtedy jestem jeszcze bardziej zmęczona, i nie mam chęci nic robić.

4. Regularnie sprzątaj. Z tym mam mały problem ale staram się z tym walczyć. Lepiej poświęcić te piętnaście minut codziennie wieczorem na ogarnięcie pokoju, mieszkania niż sprzątać później cały weekend. ;) Przy okazji naucz się odkładać rzeczy na miejsce.

5. Wyłącz facebooka! Jeśli sprzątasz, uczysz się, wyłącz komputer, możesz włączyć muzykę ale jeśli będziesz sprawdzać co chwilę co na fb, instagramie i snapchacie czas wykonania danej czynności wydłuży się dwukrotnie.

6. Wykorzystuj czas podczas dojazdu autobusem,pociągiem bądź podczas czekania w kolejce do lekarza, poucz się poczytaj książkę. ;)





14 komentarzy:

  1. wyłączyć facebooka to punkt dla mnie najważniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też. Ogólnie internet mnie bardzo rozprasza :P

      Usuń
  2. Ha - bycie matką robi człowieka mistrzynią organizacji :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tym sprzątaniem to święta prawda, ja zawsze mam z tym problem, a o wiele łatwiej by mi było jakbym te 15-30 minut dziennie poświęciła na sprzątanie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. stosuję podobne rady :) jeszcze powinno dojść ustalanie priorytetów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się regularnie sprzątać, bo później cały dzień z głowy jak się nazbiera :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Budzik codziennie na 6 :) W weekendy chillout i wstaje o 7 :D Chyba, że mąż nie pozwala wychodzić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wyobrażam sobie życia bez kalendarza. TO dla mnie podstawa. Jestem typem dziewczyny, która stawia na zaplanowany tryb życia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam wszystko zorganizowane co do minuty. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogólnie to się stosuję do Twych rad, jeśli się da i dziecko nie zaburzy szyku ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo dobre rady, tylko trzeba jeszcze mieć wolę się do nich zastosować

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat nie mam problemu z organizacją czasu, chociaż czasami trafiają się takie dni, że nie wiem w co ręce włożyć :D. Jednak jest to bardziej spowodowane nagłymi sprawami, które ciężko wcześniej zaplanować itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja przy sprzataniu zawsze wlaczac flmiki na YT :P

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń