11 czerwca 2015

Technik usług kosmetycznych

Zawodu technik kosmetycznych jak na pewno większość z nas wie uczymy się w studium kosmetycznym, które trwa dwa lata. Oprócz zajęć typowo kosmetycznych mamy zajęcia teoretyczne z anatomii, dermatologii, angielskiego, przedsiębiorczości i działalności gospodarczej. Nie należą one do zbyt ciekawych ale godzin wcale nie jest tak dużo. Na pierwszym roku mamy zajęcia z pielęgnacji twarzy, szyi i dekoltu. Uczymy się na nich między innymi jak wykonać: hennę brwi i rzęs oraz regulację, masaż twarzy, mikrodermabrazję, peeling kawitacyjny i oczyszczanie twarzy. Później wchodzą zabiegi na ciało, których naukę kontynuujemy na kolejnym roku. Są to między innymi: depilacja woskiem, manicure, pedicure kosmetyczny, zabiegi spa na dłonie z parafiną, peeling całego ciała, body wrapping. Na drugim roku mamy również zajęcia z wizażu na których uczymy się wykonywać makijaż na różne okazję, dowiemy się jak cieniować oko i jak dobrać odpowiednie odcienie kosmetyków.

Wyposażenie zależy od szkoły i od tego czy jest ona darmowa czy płacimy czesne. Ja chodziłam do szkoły darmowej więc nie było renomowanego sprzętu, nowoczesne fotele kosmetyczne raczej odpadają ale każda miała swoje łóżko, pracowałyśmy na zmianę (jedna osoba jest kosmetyczką, a w połowie zajęć się zmieniamy i ta osoba jest klientką). Jest to duży plus ponieważ wykonujemy jakiś zabieg i ktoś nam w zamian funduje darmowy zabieg za który w salonie zapłacimy niemało. Miałyśmy po dwie sztuki z każdego sprzętu i się wymieniałyśmy, kosmetyków czasem brakowało ale jakoś sobie radziłyśmy.

Minusem było to, że często nam się zmieniały nauczycielki i każda nas uczyła inaczej. Jednak na drugim roku trafiłyśmy na panie, które znały się na rzeczy i przede wszystkim chciały nas nauczyć.

W ciągu dwóch lat musimy odbyć miesięczną praktykę w salonie kosmetycznym, którą musimy sobie załatwić same.  Ja nie musiałam jej odbywać ponieważ zrobiłam to już na studiach. Wiem, że dziewczyny, które nie miały na to czasu (praca, dzieci) załatwiały sobie taką pieczątkę na lewo w jakimś salonie (za opłata, bądź po znajomości). Jednak jeżeli nie macie dużo obowiązków, polecam odbyć taką praktykę-trzeba znaleźć tylko dobry salon w, którym będą was chcieli czegoś nauczyć. Możecie trafić na salon w którym będziecie parzyć kawę, odbierać  telefony i sprzątać-macie prawo zrezygnować i poszukać innego salonu.

Szkoła kosmetyczna kończy się egzaminem zawodowym. Aktualnie kwalifikację A.61 czyli zabiegi na twarz zdajemy po pierwszym roku. Jest to egzamin teoretyczny- test wyboru (a,b,c,d) oraz praktyczny-również nie wykonujemy zabiegu na egzaminie tylko opisujemy dany zabieg. 

Po drugim roku zdajemy drugą kwalifikację czyli na ciało, dłonie i stopy. Tutaj na części teoretycznej również mamy test wyboru, natomiast na części praktycznej wykonujemy zabieg na fantomie (sztuczna ręka).

Jeśli macie jakieś pytania to śmiało możecie pytać pod postem.
 
Technik usług kosmetycznych


66 komentarzy:

  1. coś dla mnie byle bez tego makijażu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na początku sie bałam ale powiem Wam, że nie jest źle. Można się nauczyć typów makijażu które lekko modyfikując pasują do każdego typu urody.

      Usuń
  2. W gimnazjum w ógole nie miałam zamiaru malowac włosów, nie przyszło mi to do głowy nawet hah :D
    Ciekawy ten typ technika :) Dużo ciekawych rzeczy tam robicie, szczególnie ciekawych dla kobiet :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, pod warunkiem właśnie, że trafi się na nauczycielki, które chcą czegoś nauczyć. Z tym różnie bywa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie potrafię wykonać nawet najbardziej banalnego makijażu więc przydałaby mi się taka edukacja. :D Ciekawe to naprawdę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o sam makijaż to lepiej wybrać kierunek wizaż. ;)

      Usuń
  5. Zawsze chciałam tak pracować ale mam problem żeby dotknąć kogoś obcego. Dlatego poszłam od drugiej strony i wybrałam chemie :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli lubisz akurat taką dziedzinę to czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja najbardziej lubie testy wyboru:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Co nieco mi siostra też opowiadał o szkole kosmetycznej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oby było więcej i więcej dobrze wyedukowanych kosmetyczek:) To skarb:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Terz coraz więszy nacisk kładzie sie na wiedzę, przeciwwskazania i higienę więc wydaje mi się, że idzie to w dobrym kierunku.

      Usuń
  10. Kuzynka chodziła w Krakowie do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama myślę o zrobieniu technika w tym kierunku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie że istnieją takie szkoły gdyż póżniej bez obawy można chodzić na różne zabiegi .Zawód wygląda na ciekawy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawa zawsze powinna być i trzeba dobrze sprawdzać salon do jakiego się wybieramy. Niektóre dziewczyny nie mają pojęcia o zabiegach, a mają pieniądze żeby otworzyć salon i później różne przykre wypadki mają miejsce.

      Usuń
  13. Fajnie, że do Ciebie trafiłam, myślałam o takim kierunku, dobrze wiedzieć czego można się spodziewać! Choć nie wiem czy nie jestem już na to za stara.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co ty ?! U mnie jest babeczka po czterdziestce i robi to dla siebie .:) Kilka dziewczyn koło trzydziestki też jest.;) Jeśli to lubisz to polecam.

      Usuń
  14. Ciekawa sprawa, z tego co wiem, to cieszy się ten kierunek sporym powodzeniem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w grupie kierunek kończy 16 osób, a na nowo otwartym semestrze zostao 3 osoby i chcą niestety zlikwidować więc nie wiem jak to jest.

      Usuń
  15. Fajny kierunek, po którym nawet coś własnego będzie można otworzyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można-może kiedyś się uda ale trzeba się na tym znać. ;)

      Usuń
  16. Ja to bym chyba nie poradziła sobie na takim egzaminie :P Stres by mnie zjadł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi, ja też się stresowałam- na początku sprawdziłam czy lampka działa po czym jej nie włączyłam podczas wykonywania zabiegu. Później zapomniałam połowy kosmetyków z głównego stolika i musiałam chodzić co chwilę po jakiś ;D

      Usuń
  17. Chcialam isc na studium kosmetyczne, wiesz? Ale w ostatniej chwili zrezygnowalam i wybralam administracje. Jednak do tej pory mnie jakos ciagnie do kosmetyki / wizazu.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nic straconego, zapisz się :) Dużo osób chodzi tak dla siebie, nie wiążąc z tym życia zawodowego ;)

      Usuń
  18. Skończyłam taką szkołę, dodatkowo można było sobie zrobić fajne szkolenia z rzęs, paznokci, różnych kwasów :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie opisałaś tą szkołę i zajęcia. Aż mi się zamarzył taki peeling twarzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Coraz bardziej żałuję, że nie poszłam w tym kierunku :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  21. dobry zawód bo daje konkretne umiejętności i w dodatku takie które przydają się kobietom w codziennym życiu

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę nad zmianą kierunku na kosmetologię. :) Gdzie mieści się to studium?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka pisze o technikum usług kosmetycznych, kosmetologia to nieco inna bajka- studia, na które ja uczęszczam akurat :)

      Usuń
    2. Na studia też chodzę-dziennie.;) Był już post o kosmetologii.
      A ta szkoła 2letnia jest w Tychach.;)

      Usuń
  23. Coś o tych ciekawych i mniej ciekawych zajęciach wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  24. w trakcie studiów rozważałam podjęcie nauki na technika usług kosmetycznych, ale w mojej obecnej pracy przyda mi bardziej kierunek związany z administracją :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ja bym chciała na ten kierunek jeszcze jakoś dodatkowo i zgłębiać owe zagadnienia kosmetyczne:) kręci mnie to;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak dla mnie fajny zawód. Zawsze można się w nim doszkalać no i zapotrzebowanie jest nawet :) Także czemu nie :) Jeśli ktoś nie boi się wyzwań, czuje, że to właśnie jego droga :) Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Również skończyłam taki kierunek i mam taki tytuł, najbardziej jednak w czasie tej szkoły zaciekawiło mnie robienie paznokci. Jakiś czas pracowałam w zawodzie, ale te oszustwa pracowników, umowy śmieciowe.. teraz pracuję w innej branży i dobrze mi, choć swój salonik mi się kiedyś marzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Który z tych wszystkich zajęć/ zabiegów, których uczyłaś się na zajęciach był dla Ciebie najciekawszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężki wybór. W tej szkole podobały mi się zajęcia praktyczne z zabiegów na ciało.;)

      Usuń
  29. Ciekawy kierunek. Sama posiadam roczny collage kosmetyczny ze specjalizacją w przedłużaniu paznokci, który ukończyłam w Wielkiej Brytanii. Była to bardzo fajna przygoda.

    OdpowiedzUsuń
  30. podoba mi się ten kierunek, ja jednak wolę aby ktoś zajmował się mną w gabinecie

    OdpowiedzUsuń
  31. To na pewno jest ciekawy kierunek :) zawsze byłam ciekawa jaka jest wiedza teoretyczna do robienia takich zabiegów i jak wygląda to "od kuchni". Ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny kierunek, myślę nad tym by go zrobić, co dwa tytuły to dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciągle namawiamy naszą młodszą siostrę aby poszła w tym kierunku, bo makijaże robi śliczne (samouk z YT) i dodatkowo interesuje się pielęgnacją ciała. Podeślemy jej twój post. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Rozważam właśnie pójście do takiej szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Rozważam właśnie pójście do takiej szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  36. mnie nie ciągnęło do tej branży, ale doceniam kosmetyczki, które potrafią dobrze wykonywać swój zawód

    OdpowiedzUsuń
  37. Gdybym teraz miała wybierać studia, szkołę to poszłabym właśnie w tym kierunku :))

    OdpowiedzUsuń
  38. Wybrałabym się na taki kurs, ale teraz już studiuje to skończę te studia :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapisałam się na takie kierunek.... przyjęli mnie i wyjechałam... teraz dokształaca mnie koleżanka która skonczyła :D

    OdpowiedzUsuń
  40. fajny zawód. szkoda mi tylko osob które wolą na Lewo załatwić pieczątkę, bo to nic nie wnosi, a odbyta praktyka - owszem.

    OdpowiedzUsuń
  41. Zawód ciekawy, ja jednak wole mój masaż ;) W sumie- każdy w biznesie jest potrzebny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń