7 września 2015

Jakie produkty do pielęgnacji wybrać podczas kuracji retinoidami. Jak sobie radzić z suchością skóry.






Jak Wam mijają wakacje ? Moje już się skończyły, dzisiaj jestem po pierwszym dniu praktyki, a już mi się marzy weekend w hotelu na przykład http://perlapoludnia.pl/ . A to dopiero poniedziałek. 

Dzisiaj post o którym wspominałam jakiś czas temu;).

W trakcie kuracji retinoidami nasza skóra potrzebuję maksymalnego nawilżenia. Wiadomo, że każda cera reaguje inaczej i nie u każdej osoby sprawdzają się te same produkty ale mam nadzieję, że chociaż części z Was ten post pomoże.

Jak wiemy retinoidy hamują wzmożoną produkcję łoju. Leczenie trwa co najmniej kilka miesięcy więc musimy przyzwyczaić się, że nasza skóra może być podrażniona, wysuszona i łuszcząca się.

Przy kuracji doustnej te objawy mają wpływ nie tylko na skórę twarzy ale również na skórę ciała i jego przydatków. Przykładowo ja mając przetłuszczające się włosy podczas kuracji mogłam myć je jeden, dwa razy w tygodniu. Dlatego podczas leczenia musimy zmienić dotychczasową pielęgnację nie tylko twarzy.

Podstawą jest codzienne nawilżanie i natłuszczanie naszej skóry, która może się łuszczyć. Tutaj niestety nie możemy wspomóc się peelengiem ponieważ podczas kuracji jest on zabroniony, skóra po jego użyciu jest bardzo podrażniona.

Musimy zaopatrzyć się w dermokosmetyki, najlepiej odstawić wszystkie drogeryjne kremy i żele, które mogą zawierać alkohol i parabeny.

Firmy które powinny być odpowiednie to: Cethapil, Oillan, La Roche Posay, Ziołolek, Mixa. Jak widzicie są to firmy które posiadają serie dla cer wrażliwych i suchych.
Do oczyszczania twarzy z makijażu najlepiej wybrać mleczko które nawilża i łagodzi podrażnioną skórę. Dobrze tutaj sprawdza się na przykład Ziaja. Jest nie droga i sprawdzona.

 Następnie najlepiej myć twarz delikatnym żelem. Może być to emulsja do mycia Cethapil, która jest bardzo dobrze tolerowana. Innym żelem który jest bardzo delikatny i świetnie oczyszcza jest dermatologiczny żel micelarny do mycia twarzy Oillan balance. Jeżeli nie lubicie żeli użyjcie płynu micelarnego, który dobrze zmywa makijaż bez konieczności pocierania na przykład Mixa.

Po takim oczyszczeniu skóry obowiązkowo musimy przywrócić naturalne pH skóry czyli użyć toniku. Tutaj  na pewno każdy ma swój własny sprawdzony, ważne aby nie miał w składzie alkoholu.

Na koniec pamiętajcie o użyciu kremu, ponieważ skóra jest ściągnięta i napięta, nie jest to zbyt przyjemne uczucie. Na noc możecie sobie pozwolić na bardziej bogaty krem. Polecam Ziołolek Linoderm Omaga. Zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, łagodzi podrażnienia i alergie. Świetnie sprawdzają się kremy Oillan regenerujący oraz multilipidowy-są to kremy do skóry suchej i uszkodzonej.  Kolejnym kremem jest balsam do twarzy i ciała Cethapil jednak są opinie, że może zapychać. 



Jeśli skóra twarzy jest bardzo napięta możecie poeksperymentować z naturalnymi olejami do twarzy np. olejem ze słodkich migdałów.

W pielęgnacji bardzo ważne jest stałe nawilżenie ust, jeśli bierzecie te leki na pewno się przekonaliście o nieprzyjemnym uczuciu stałego ściągnięcia i napięcia. Mi skóra z ust zeszła ze sto razy. Więc bez pomadki ochronnej się nie obejdzie. Wybierzcie mocno nawilżającą. Ja używałam wielu. Najlepsza była pomadka Carmex, krem Nivea oraz pomadka Eveline z masłem Shea. Możecie też wspomóc się wazeliną, którą zaaplikujcie również na śluzówkę nosową, jeśli nie bedziecie jej zabezpieczać możliwe jest krwawienie znosa.


Podczas kuracji nie obejdzie się bez wysuszenia skóry całego ciała, najlepiej używać balsamu lub oliwki po każdej kąpieli lub codziennie wieczorem. Polecam oliwkę Bambino i masło kakaowe Ziaji.

To chyba najważniejsze porady.


68 komentarzy:

  1. Mam masło kakaowe ziaji, a i oliwkę bardzo lubię ^^
    świetny post, większość podanych produktów miałam okazję używać :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda nie stosowałam nigdy kuracji retinoidami ale uważam wpis za bardzo przydatny :D Zdarzają mi się okresy gdy moja cera jest bardzo przesuszona i czasem długo muszę walczyć by wróciła do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja konczę wlasnie kuracje retinoidami i u mnie cudownie spisywal się zestaw Cetaphil :) Z ustami to mialam masakrę jakąs- najlepiej radził sobie Carmex w słiczku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pytanie czy piszesz o kuracji wewnętrznej czy zewnętrznej? Jeśli tylko zewnętrznej to nawilżanie i natłuszczanie skóry non stop, kiedy nie do końca tego potrzebuje też nie jest w porządku :) Ja stosowałam do tej pory kwasy nawet w mocnym stężeniu, retinoidy zaczynam teraz. Warto jednak obserwować swoją skórę i nie brać za pewnik, że skoro posmaruję twarz retinoidem raz czy dwa razy w tygodniu to w resztę trzeba się natłuszczać ;)
    Trzeba skórę przede wszystkim obserwować i stosować się do jej potrzeb :) To jest klucz do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest napisane, wystarczy przeczytać dokładnie cały post. Mówię o kuracji doustnej i raczej ciężko o to, żeby skóra nie była sucha ponieważ lek działa na cały organizm.

      Usuń
  5. Mixa mi ratowała przesuszoną skórę:)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Polubiłam ostatnio kosmetyki od mixy :))

    OdpowiedzUsuń
  7. ZIaja i Cetaphil moim zdaniem są super;)
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  8. "Kozie mleczko ziaja" mój ulubiony produkt. :)

    Zapraszam do mnie. Staram się o współpracę z firmą dresslink dlatego będe bardzo wdzięczna za poklikanie we wszystkie linki. Pozdrawiam. :*

    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/lista-zyczen-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy przy retinoidach też, ale może warto takze zainwestować w porządny filtr do twarzy. Ja używalam przy innej kuracji, bo retinoidów na szczęście uniknęłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie każdy powinien stosować filtry bez względu na to czy bierze jakieś leki czy nie.;) W praktyce różnie wychodzi. Zazwyczaj wiele osób o tym zapomina.

      Usuń
  10. Bardzo lubię produkty Mixa, są naprawdę świetne i łagodne dla skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię produkty Mixa, są naprawdę świetne i łagodne dla skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie przydałoby mi się coś na wzmożoną produkcję łoju, ale gdy czytam o tych wszystkich skutkach... nie cierpię mieć przesuszonej skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz tylko tłustą skórę, bez trądziku to nie warto się truć.;)

      Usuń
  13. własnie myśle o zaczęciu kuracji tylko martwi mnie to przesuszenie skóry :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie cera jest tłusta więc nic ją nie przesuszy;p

      Usuń
    2. Własnie tak działa ta kuracja więc, Kathy uwierz że jest w stanie zmienić najbardziej tłustą cerę w suchą.;)

      A co do przesuszenia to u każdego działa inaczej ale nie ma czego się bać, warto się pomęczyć dla pięknej cery.

      Usuń
  14. Ziaja i Carmex to moi ulubieńcy. :-) Podobnie jak najzwyklejszy na świecie krem Nivea.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie Cetaphil, jeszcze miesiąc i sięgnę po atrederm, mam nadzieję, że cetaphil się spisze na medal :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja chetnie przeczytalabym o samej kuracji, bo zobaczylam dla siebie swiatelko w tunelu...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja kuracja trwa już co najmniej rok. Tak jak Ty polecam cetaphil i ten cudowny krem z oillan. Jeden z moich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  18. Kompletnie się na tym nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja mama stosuje retinoidy, ale nie wiem co dodatkowo używa w celu nawilżenia, no i buzię ma naprawdę ładną, w porównaniu z koleżanki z jej wieku, wygląda dużo lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wątpię, bo retinoidy oprócz działania przeciwtrądzikowego świetnie wpływają na wygładzenie cery przy dłuższym stosowaniu.;)

      Usuń
  20. Nie stosuję retinoidów i nie mam tego w planach, więc się nie wypowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie stosuję tej terapii, ale ciało i tak balsamuję codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja muszę balsamować ciało i używać pomadki do ust, bo wolę zapobiegać suchości niż ją "leczyć" :P
    kuszą mnie balsamy od Ziaji i na pewno się skuszę, chociaż nie leczę się retinolami ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. lubie te produkty :D
    mogłabyś mi pomoc i poklikac ? http://faashionpashion.blogspot.com/2015/09/39-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie stosuję żadnej kuracji,ale id zawsze mam bardzo suchą cerę,bardzo dobrze sprawdzają się u mnie kosmetyki Dermedic z serii Hydrain3 Hialuro

    OdpowiedzUsuń
  25. na razie nie stosuje ale kusi mnie atrederm

    OdpowiedzUsuń
  26. Wakacje minęły za szybko ;/
    Znam częśc tych kosmetyków i lubię, co do Carmexa mam mietowego i daje po oczach :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie słyszałam wcześniej o takiej kuracji. Bardzo ciekawych rzeczy się dowiedziałam. Co do kosmetyków, to od dłuższego czasu używam tych od Ziaji i bardzo je chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna Carmexa . Chyba w końcu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. miałam ten żel oillan, nawet skrobnęłam o nim recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie miałam do czynienia z retinoidami :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cetaphil jest chyba dobry na wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja z ziaji używam pasty liście manuka i z tej samej edycji tonik. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jedna z nas jest już po kuracja a druga w trakcie. Bardzo przydatne informacje u Ciebie znalazłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przechodziłam kuracje axotretem, wiem jaka to tortura dla skóry. Najlepiej sięgać po proste kosmetyki, ja np do mycia twarzy używałam fizjodermu ziaji albo emulsje micelarna anida, świetnie zastępują drogi cetaphil. Dobrze nawilża krem la trochę posay cicaplast albo krem borowinowy ze sklepu zielarskiego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cetaphil jest drogi ale w przełożeniu na jego pojemność i wydajność jest całkiem ok. ;) Oczywiście w aptece można znaleźć wiele tańszych odpowiedników, najlepiej poradzić się farmaceuty. ;)

      Usuń
  35. bardzo lubię kosmetyki ziajii:) nie słyszałam o tej kuracji:)

    OdpowiedzUsuń
  36. nigdy nie mialam do czynienia z retinoidami dlatego tez się nie wypowiem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie byłam jeszcze nigdy na kuracji retinoidami.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy jeszcze nie stosowałam takiej kuracji :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo lubię kosmetyki Ziaja, innych, które wymieniłaś, nie używałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  40. Nigdy nie stosowałam takiej kuracji... ale na suche usta polecam Blistex :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja również nie stosowałam,ale za to uwielbiam Ziaję:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ziaja i ich produkty - są fenomenalne! Uwielbiam! Pozdrawiam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Słusznie zauważasz, że w takiej kuracji można popróbować z olejami naturalnymi przy dużym napięciu skóry, sama nie miałam tak silnej kuracji, ale sporo czytałam i dobre dajesz rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooczywiście u każdego inaczej działą ta kuracja, wszystko zależy od dawki ale oleje są bardzo pomocne. ;)

      Usuń
  44. Suchą skórę mam jedynie ma ciele, ale każdy jeden balsam sobie z tym radzi. Twarz natomiast mieszana.

    OdpowiedzUsuń
  45. Krem Nivea to najlepszy krem na świecie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie u każdego. Stosowany na twarz u niektórych moze zapychać pory.;) Ale na ciało polecam.

      Usuń
  46. Super post. Ja bardzo lubię firmy Emolium i Oillan. Nigdy mnie nie zawiodły w walce z suchą skórą ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. polecasz jeszcze jakieś kosmetyki z Ziaji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno płyn dwufazowy do demakijażu, masło kakaowe, toniki też są ok. ;)

      Usuń
  48. Nice products. I love Mixa :)

    OdpowiedzUsuń