4 października 2015

Plan na jesień-złuszczanie, nawilżanie i natłuszczanie ;)







Skóra po wakacjach narażona jest na promienie słoneczne. Chcąc szybko złapać brązową opaleniznę zapominamy o filtrze, w efekcie skóra jest przesuszona, bardziej się przetłuszcza, pory są zatkane, robią się zaskórniki, uwidaczniają się zmarszczki. 

Aby przywrócić równowagę naszej skórze, powinnyśmy zacząć pielęgnację od wykonania peelengu.  Możemy wykonać peeleng mechaniczny-drobnoziarnisty lub enzymatyczny bądź wybrać się do gabinetu na peeleng kawitacyjny lub mikrodermabrazję. Takie zabiegi złuszczą martwy naskórek, poprawią krążenie i koloryt cery. 

Ja zawsze wolę sama dbać o siebie, rzadko chodzę do kosmetyczki. Postawiłam w tym miesiącu na kwasy ponieważ zostały mi z tamtego roku. Posiadam kwas salicylowy 15% . Pamiętajcie, że jeśli nigdy nie widziałyście takiego zabiegu lepiej wybrać się chociaż raz do kosmetyczki i zobaczyć jak to wygląda.


Skóra po jednym zabiegu wygląda o niebo lepiej, jest wygładzona, napięta, widocznie oczyszczona, zaskórniki mniej widoczne.

Kolejnym ważnym punktem jest nawilżenie i odżywienie cery. Po złuszczeniu obumarłego naskórka skóra o wiele lepiej przyjmuje składniki aktywne kosmetyków, więc warto nałożyć maseczkę czy krem. 

Ja używam na zmianę kremu nawilżającego Cethapil  oraz regenerującego Oillan.


Trzecim punktem jest natłuszczanie skóry twarzy. Ja wybrałam olej ze słodkich migdałów(jednak słyszałam,że może być komedogenny więc w najbliższym czasie zamierzam go zmienić). 

Olej aplikuję na noc aby uniknąć świecenia skóry w ciągu dnia. Po całej nocy olejek ładnie się wchłania. Cera po użyciu oleju jest nawilżona, gładsza.

Jeśli masz tłustą cerę nie bój się olejów. Odpowiednie stosowanie olejów pomoże ci uregulować wydzielanie sebum. 

Nie zapychają: olej rycynowy, olej słonecznikowy, olej sezamowy, olej sojowy, masło shea, żel z aloesu, olej z orzecha włoskiego, olej z pachnotki, olej z wiesiołka, olej z ogórecznika lekarskiego, olej arganowy, olej jojoba, olej konopny, olej lniany, olej z pestek winogron, olej kukurydziany, olej z dzikiej róży.


A Wy jak pielęgnujecie swoją cerę jesienią?


Nie zapomnijcie o rozdaniu do którego możecie się zgłaszać do końca miesiąca!


 


41 komentarzy:

  1. Nie próbowałam używać takich produktów w domu chyba z czystej niewiedzy;-) Ja w tej chwili ratuje moją skórę od plam pigmentacyjnych( chroniłam skórę przed słońcem ale i tak się pojawiły)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cethapil u mnie się nie sprawdza :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio eksperymentuję i ze wszystkim, bo cera mi się strasznie posypała i staram się ją uratować :c

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna pielęgnacja ! Ja muszę się zastanowić nad swoją :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja? Peeling czasem, kremik zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zamówiłam olej lniany mokosh i mam jeszcze kupiony ten krem mikrozłuszczający z Ziaji będę próbować coś zdziałać ze swoją cerą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością muszę spróbować u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie znam tych produktów z czystej nie wiedzy ;-) ja muszę się wybrać do kosmetyczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też stawiam na kwasy i mocne nawilżanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Olej z migdałów bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mocne nawilżenie to ważna sprawa zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cetaphil to mój nr 1 jesli chodzi o nawilżenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Produkty Cetaphil bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja robię raz w tygodniu peeling, za dwa dni maseczka, no i codziennie kremy. Jeden na dzień, drugi na noc :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie cierpię tej emulsji marki Cetaphil....

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię kwasów .... wysadza mnie po nich jak śnie na gwiazdke a potem nie chce się to zaleczać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda cera jest inna i u niektórych to nieuniknione, ponieważ skóra się w taki sposób oczyszcza. U mnie na szczęście nic takiego nie miało miejsca.

      Usuń
  17. Jestem ciekaw tych produktów ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Kwasy nie dla mnie.Robię peelingi , ale delikatne ze względu na naczynkowa cerę , no i dobry krem nawilżający musi być ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chcialabym wyprobowac na sobie Cetaphil.

    OdpowiedzUsuń
  20. kwasów się póki co boję trochę...

    OdpowiedzUsuń
  21. kwas salicylowy najlepiek działa na moja skórę;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też używam kwasy - ale zaczęłam od kwasów PHA.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cetaphil mam :). Po kwas salicylowy nie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. mam chęć na balsam z Cetaphilu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. great as usual :) have a nice week :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  26. może i ja zacznę używać olejów? muszę o tym poczytać! :)
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja się ostro złuszczam Atredermem i Acnedermem, używam ślimakowego żelu i kremu nawilżającego :) Na razie jest bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ja się zapisałam na kwasy do kosmetyczki:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy jeszcze nie robiłam kuracji kwasami...

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie myślałam o akcji złuszczania:)
    https://sweetcruel.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  31. narazie pozmieniałam kremy, a potem zacznę chyba używać jakiegoś delikatnego toniku z kwasem ale muszę to jeszcze przemyśleć :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię firmę Oillan mają na prawdę skuteczne produkty ;)
    Mój blog kasiakoniakowska

    OdpowiedzUsuń
  33. Super pielęgnacja :) Same fajne kosmetyki

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawe produkty :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja jak na razie nie szaleje z kosmetykami i przez najbliższe miesiące stawiam na minimalizm. Mam zamiar od przyszłego roku porządnie wziąć się za siebie, teraz muszę skupić się na innych rzeczach

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja w ogóle nie chodzę do kosmetyczki ale do dermatologa co 4-6 miesięcy. Sama doskonale znam swoją skórę i najlepiej wiem czego potrzebuje. Mam identyczny plan na jesień i zimę jak Ty tylko inne kosmetyki . cetaphil znam doskonale a z oillan miałam cudowny krem multilipidowy

    OdpowiedzUsuń