13 listopada 2015

Jaką aktywność fizyczną polecam?







Dzisiaj post troszkę na inny temat jednak dalej dotyczy naszego wyglądu. Ponieważ nie tylko kosmetyki poprawiają naszą urodę ale właśnie aktywność fizyczna.

O zbawiennym wpływie sportu na urodę wiadomo było już w starożytności.  Hipokrates na przykład polecał gimnastykę, która w połączeniu z dietą, snem i powietrzem miała zbawienny wpływ na cerę i ciało.

Sport ma zbawienny wływ na naszą cerę ponieważ podczas wysiłku przyspiesza nasze krążenie co w rezultacie daje dotlenienie i odżywienie naszych komórek. Cera staje się odżywiona, zdrowa o równomiernym kolorycie. Zwiększa się również produkcja kolagenu co chroni nas przed postawaniem zmarszczek.

Ja nie lubię biegać od zawsze, za siłownią również nie przepadam ale odkąd pamiętam zawsze chodziłam z mamą na zajęcia fitness różnego rodzaju. Między innymi aeroboxing, fatburning, fit ball, TBC.  Dzisiaj chciałam Wam powiedzieć właśnie o zajęciach aerobiku i pole dance na które chodzę od prawie dwóch miesięcy.


POLE DANCE

To połączenie tańca, gimnastyki i fitnessu. Na zajęciach spalamy zbędne kalorie i odkrywamy swoją kobiecość. Odchodzi się raczej od stereotypu tańca na rurze w klubie ze striptizem, dzisiaj ten rodzaj fitnessu jest uznawany za dyscyplinę sportową.

Plusy:
pozytywny wpływ na samopoczucie i nastój
pracują wszystkie partie mięśniowe
taniec sprzyja modelowaniu sylwetki (kształtuje ramiona, uda, pośladki)
wzmocnienie mięśni kręgosłupa
uelastycznienie mięśni

Minusy:

wysokie koszty
częste kontuzje

Co potrzebujemy na zajęcia?

krótka bluzka, stanik sportowy, krótkie spodenki, opcjonalnie skarpetki stopki


AEROBIK/FITNESS

Są to rytmiczne ćwiczenia ruchowe np.fatburning, aeroboxing,zumba z elementami ćwiczeń siłowych tj. tbc, atb. Zaliczane są do treningów aerobowych. Wszystkie ćwiczenia wykonujemy energicznie w rytm muzyki co niesamowicie poprawia nastój.

Plusy:

poprawa metabolizmu
spalanie tkanki tłuszczowej
zwiększenie wydolności organizmu
wzmocnienie mięśni
poprawa nastroju 

Minusy:

wielokrotne powtarzanie ćwiczenia
układy mogą być skomplikowane dla początkujących

Czego potrzebujemy?

Stanik sportowy, wygodna koszulka na ramiączkach bądź z krótkim rękawkiem, spodenki lub leginsy, buty sportowe.


Zdjęcia pochodzą z http://www.butydobiegania.pl/



A Wy co lubicie ćwiczyć ?;)






41 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też ale zależy od zajęć bo nie każde mi odpowiadają. ;D

      Usuń
  2. Ja często chodzę na zajęcia fitness, swego czasu uwielbiałam zajęcia ze sztangami :) Z pewnych względów musiałam z nich zrezygnować i wiem, że teraz będę musiała zaczynać od początku, bo dużego obciążenia nie podniosę ;)
    Z chęcią wybrałabym się również na Pole Dance, ale te koszty są odrobinę przerażające ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam poszukać na Grouponie, ja kupiłam karnet o połowę taniej.;)
      A ze sztangami raz ćwiczyłam i to był mega wycisk.;)

      Usuń
  3. Najwięcej przyjemności sprawia mi właśnie bieganie:) nie wiedzialam, że aktywność ma wpływ na cere. Coś w tym jest, dawno ruszalam dupe z kanapy i chyba to widać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj też bym chciała biegać z przyjemnością, jednak dla mnie to katorga;) W zasadzie nie wiem od czego to zależy.;)

      Usuń
  4. Zazdroszczę że masz okazję uczestniczyć w POLE DANCE mi się ciągle marzy spróbowanie tego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym potrenować pole dance :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja aktywnością ostatnio jest aquaaerobik i chodzenie do pracy i z pracy na piechotke :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja 3 razy tygodniowo świruję na siłowni :) Bardzo lubię treningi siłowe, cardio już troszkę mniej haha, ale robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja na siłownię chodziłam najdłuzej miesiąc, raz trener pokazał nam ćwiczenia a później nas olał więc jakoś zrezygnowałyśmy z koleżanką jak skończył się karnet.;)

      Usuń
  8. Mi ani fitness ani pole dance nie przypadły do gustu :P wolę ciężary na siłowni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie najlepsza na jesień i zimę jest joga, kiedy jest za zimno dla mnie, aby wyjść pobiegać czy pojeździć na rolkach. :)

    dominika-l.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post :)
    Sport to fajna sprawa nawet takie ubranka cieszą i motywują:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie muszę zacząć uprawiać jakiś sport.. dużo lepiej się czuję jak jestem aktywna :)
    Mój blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już 'drugi' raz ćwiczę z programami Chodakowskiej i zdecydowanie podoba mi się :) Efekty są - tłuszcz się spala a mięśnie rosną o to mi chodziło :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo lubię efekty po Chodakowskiej, ale z czasem ćwiczenia z nią po prostu zaczynają mnie nudzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też z nią ćwiczyłam jednak zaczęła mnie ona strasznie irytować.

      Usuń
  14. Stanik sportowy chodzi za mną już od roku i jakoś nie mogę się zmobilizować do zakupu;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Love the blue and grey combination, amazing look!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj aktywność siłownia faktycznie jest bardzo nam potrzebna. Ja również czasami biegam, jednak za siłownią nie przepadam :/

    OdpowiedzUsuń
  17. ja uwielbiam to czego ty nie lubisz - bieganie i silownie a za finessem nie przepadam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka aktywność? Każda! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. musze cos pomyslec nad moja aktywnoscia fizyczna, ale chyba zaczne od biegania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie lubię ćwiczyć... właściwie nigdy nie lubiłam... To pewnie niedobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, może coś się zmieniło. Ja lubię to uczucie po treningu. ;)

      Usuń
  21. ja mam zamiar się zapisać na pole dance jak już skończę szkołe ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Najlepiej takie aktywnosci wykonywac z kims, zawsze to jakas motywacja i rozrywka przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fitness oraz korzystanie z siłowni, za raz po blogowaniu stało się moją drugą pasją :) Aktywność fizyczną lubię od dziecka, jednak po skończeniu technikum (brak wf-u na studiach zaocznych) wszystko poszło w odstawkę. Sporadycznie jeździłam na nartach czy grałam w kręgle. Na szczęście od dwóch miesięcy wszystko się zmieniło :) Skusiłam się na powrót do formy. Chętnie ćwiczę na takich zajęciach jak: body fit, body shape, step & go, płaski brzuch, jump fit (trampoliny), TBC oraz trening obwodowy. Na siłowni korzystam głównie z bieżni przez jakąś godzinę. Staram się chodzić w każde wolne od pracy (2-4 raz w tyg. po 2-3 h). Polecam jak najbardziej! :) Nie dość, że spalamy zbędne kilogramy, to potem możemy doprowadzić swoje ciało do naprawdę pięknego stanu. Przy tym proponuje połączyć ćwiczenia spalające z wzmacniającymi, rozciągającymi i cardio. Nie upierać się na jedne konkretne zajęcia, bo dają słaby efekt. Poza tym, to idealny pomysł na spędzenie wolnego czasu, które powoduje uśmiech na naszej twarzy. Ponadto, to miejsce, gdzie można spotkać wielu ciekawych ludzi i tak jak napisałaś, taka aktywność poprawi nasz metabolizm i zwiększy jego wydolność.

    OdpowiedzUsuń