15 grudnia 2015

Jak zwiedzić Wiedeń w jeden dzień?







Dzisiaj mała relacja z weekendu w Wiedniu. Pomiędzy różnymi częściami miasta poruszaliśmy się liniami tramwajowymi i autobusowymi które kursują co kilka minut.

Zwiedzanie stolicy Austrii zaczęliśmy od spaceru do Schonbrunn. 
wiedeń wiedeńwiedeń Rezydencja księżniczki Sisi


pałac schonbrunn


rezydencja cesarzowej sisi schonbrunn



Glorietta

glorietta schonbrunn
Wiedeński pałac władców Austrii Hofburg

Wiedeński pałac władców Austrii HofburgMuzeum historii sztuki

Muzeum historii sztuki Wiedeń

Od połowy listopada do Świąt Bożego Narodzenia na wiedeńskich placach królują jarmarki świąteczne.

Weinachtsmarkt.

Jarmark świąteczny w Wiedniu
Jarmark świąteczny w Wiedniu

Jarmark świąteczny w WiedniuJarmark świąteczny w Wiedniu
Wiedeń Austria 

Popularne w Wiedniu czosnkowe longosze

longosz przysmak wiedeński


Jarmark na Rathausplatz, ślicznie wygląda wieczorem. Można zakupić między innymi świąteczne wypieki, ozdoby choinkowe, grzane wino.



Jarmark świąteczny na Rathausplatz
Jarmark świąteczny na Rathausplatz

Jarmark świąteczny na Rathausplatz
Jarmark świąteczny na Rathausplatz

Jarmark świąteczny na Rathausplatz


Nie obyło się bez odwiedzenia galerii i Primarka.

primark Katedra św. Szczepana na Stephanplatz

Katedra św. Szczepana na Stephanplatz
Wiedeń nocą wygląda magicznie, świąteczne lampki dodają uroku miastu.
Wiedeń Stephanplatz plac StefanaWiedeń Stephanplatz plac Stefana

Dunaj

Wiedeń Dunaj
Najbardziej prestiżowe sklepy znajdują się w strefie Golden U. Między innymi Gucci, Dior, Tiffany&CO. , Prada, LV, YSL.

Michael Kors Wiedeń

























Na koniec dnia odwiedziliśmy Park Prater, znajduje się tam najbardziej znany diabelski młyn Wiener Riesenrad.

Prater Wiedeń 
Nie ma na zdjęciach wszystkich miejsc ale myślę, że najciekawsze pokazałam. Zwiedzenie zajęło nam około dziesięciu godzin, nogi bolały bardzo ale było warto. Polecam odwiedzenie Wiednia o tej porze roku chociaż miasto na pewno jest równie piękne latem. Jeżeli podróżujecie z dziećmi polecam zajrzeć na http://babyandtravel.pl/ gdzie znajdziecie gadżety ułatwiające podróż między innymi nosidełka, lunchboxy, kocyki, apteczki. 

Kliknij w zdjęcie aby zobaczyć:
 
Relacja z Bułgarii

http://zlota-orchidea.blogspot.com/2014/12/wspomnienia-z-wakacji-bugaria-sunny.html

Cinque Terre
http://zlota-orchidea.blogspot.com/2015/07/nigdy-nie-zapomnisz-tego-widoku.html










 


69 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia ! Świeta już za niedługo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny taki wypad;) Niby 1 dzień a widzę ze zwiedziłaś masę różnych fajnych miejsc;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę podróży, nocne zdjęcia są magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne zdjęcia:) Chciałabym się kiedyś tam wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko śniegu brakuje i obrazki jak z bajki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiedeń jest naprawdę piękny. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie tam! :P Pozdrawiam i zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna relacja :) Zdjęcia są super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie mialam okazji byc w Austrii, ale pewnie niedlugo ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam tam jako nastolatka i fotki mam tradycyjnie, na kliszy jeszcze :) Ten Primark to sama bym z chęcią odwiedziła :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ tam pięknie <3
    Zazdroszczę zakupów w Primark! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piękne miejsce, chyba nabrałam ochoty na podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam w Wiedniu i oboge z mężem po prostu zakochaliśmy się w tym miejscu :) Mieliśmy okazję spędzić tam kilka dni, więc tym bardziej ciężko było wyjechać i pożegnać ten niesamowity klimat, który tam panuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. czosnkowy longosz wygląda jak kapelusz od olbrzymiego grzyba:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Narobiłaś mi ochoty na wino :D Świetne zdjęcia ;)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna relacja :)


    zapraszam do mnie - do zgarnięcia kawaiibox

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, księżniczka Sisi miała sporą posiadłość :) super zdjęcia. fajny klimat

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Wieden jeden z piekniejszych krajow naprawde *-* Jeszcze tam nigdy nie bylam tylko zawsze zdjecia mnie nakrecaja ze no cudownie :D Moze kiedys sie wybiore na pewno chce sprobowac tego cebulowego czegos! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjna wycieczka i piękne zdjęcia :) Chociaż pewnie ja po jednym dniu czułabym niedosyt :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia! Przedświąteczny buziak Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Byłam kiedyś w Wiedniu i chętnie powtórzyłabym tę wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia :-) Planuję tam jechać w cieplejszym okresie.

    OdpowiedzUsuń
  23. I love this a lot!


    ** If you haven't yet, I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    NEW POST: Pink Sugar Sweet Cheeks HD Cheek Color In Concrete Jungle Review and Swatch

    OdpowiedzUsuń
  24. w rezydencji księżniczki Sissi to ja też miałam przyjemność być ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super zdjęcia, świetna wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo lubię Wiedeń <3 Mieszkałam tam przez 3 miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie byłam w Wiedniu i pewnie nie będę , więc z przyjemnością pooglądałam zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. piękne miasto aż kusi żeby tam pojechać:D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bylam w Wiedniu we wrzesniu - piekne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam świąteczne jarmarki ;) próbowałas Punsch - to jest popularne:)) W tym roku pod ratuszem kubeczki są w kształcie serca :D
    A Longosa nie polecam jest niesmaczny ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam od koleżanki. Następnym razem sobie kupię sama bo całkiem dobre.
      A longosz mi tam smakował nawet ale bez szału, trochę twardy ;D

      Usuń
  31. Wspaniałą podróż :-)
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny post ! Cudowne zdjęcia <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwację i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Przesliczne zdjecia! Zazdroszcze *_*

    OdpowiedzUsuń
  34. Tez dodaje do obserwowanych bo fajnego masz bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  35. zazdroszczę wyjazdu ! piekne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudowne miejsce a zdjęcia piękne, też bym chciała tam być: )

    OdpowiedzUsuń
  37. Jakie cudne zdjęcia :)! Chociaż na chwilę mogłam się przenieść :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudowne miejsca, zazdroszczę :) ps. przepiękna grafika na blogu.
    pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale Ci fajnie,,,cudowne miejsca, super zdjęcia ;) ahh <3

    OdpowiedzUsuń
  40. Jejku,zazdroszczę,piękne miejsce<3 :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ahhhh.... jak mi się marzy Wiedeń...

    OdpowiedzUsuń
  42. Wybieram się tam od lat i jeszcze nie dotarłam. Ale chciałabym tam pojechać na dłużej niż dzień. Pożyć troszkę atmosferą tego miasta. Tyle się o nim naczytałam... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u mnie wyszło całkiem spontanicznie.:) Polecam.;)

      Usuń
  43. Byłam, cóż pięknie :) longosze pochodzą z Węgier :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Nigdy nie byłam :) Ładne zdjęcia :) W Primarku byłam tylko 1 raz i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze kiedyś do tego sklepu zawitać :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też był mój pierwszy raz i chętnie jeszcze tam zajrzę przy okazji.;)

      Usuń
  45. ale pięknie, chciałabym to wszystko kiedyś zobaczyć na żywo, zazdroszczę! :)


    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do nas :)
    http://fashionistky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Mmm też chciałabym go odwiedzić :)
    Jeśli nie masz nic przeciwko wspólnemu obserwowaniu, to zapraszam, na pewno się odwdzięczę.
    Jedynie daj znać że zaczęłaś :))
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetna fotorelacja :) Cudowne fotki :)
    www.khatstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. piękne zdjęcia!!!
    dodaję do obserwowanych i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń