23 stycznia 2016

Olej konopny i zielona glinka w walce z zaskórnikami


 Zaskórniki najczęściej towarzyszą grubej skórze. Zauważyć można nadmierną produkcję sebum czyli łoju skórnego. Ma on za zadanie tworzyć warstwę ochronną. Gdy produkcja łoju jest nadmierna lub ujścia gruczołów zostaną zatkane przez martwy naskórek tworzą się zaskóniki. 

Wbrew pozorom nie powinno się takiej skóry nadmiernie wysuszać, ponieważ skóra zacznie produkować jeszcze więcej łoju. 

Jeżeli już używamy wysuszających kosmetyków, maści-musimy zadbać o odpowiednie nawilżenie i natłuszczenie. 

Ważna też jest obserwacja własnej skóry, bo nawet najbardziej wykwalifikowany kosmetolog nie będzie w 100% wiedział jak wasza cera reaguje na dane produkty.

Jeżeli widzimy że nasza skóra jest przesuszona, podrażniona, łuszczy się-stawiamy na nawilżanie i natłuszczanie. 

Analogicznie jeśli widzimy nadmierne przetłuszczenie, świecenie-możemy pozwolić sobie na peeleng i jakąś maseczkę ściągającą np. z zielonej glinki która świetnie działa na zanieczyszczoną skórę przyciągając zanieczyszczenia.

sposoby na zaskórniki Gdy moja skóra jest zanieczyszczona robię peeleng enzymatyczny MedBeauty o którym kiedyś pisałam tutaj. Peeleng jest z formie proszku dlatego mieszam go na oko z tonikiem lub wodą i nakładam na twarz jak maskę. Peeleng zasycha na skórze jak glinka, czuć ściągnięcie. Po zmyciu skóra jest odświeżona, oczyszczona, martwy naskórek zostaje rozpuszczony.

Peeleng enzymatyczny Medbeauty Tak przygotowana skóra dużo lepiej wchłania składniki aktywne dlatego warto w tym momencie zrobić maskę. Do cery zanieczyszczonej, trądzikowej i zaskórnikowej dobrze sprawdzają się wszelkie rodzaje glinek. Ja wybrałam zieloną. Sama glinka z wodą może nadmiernie wysuszyć skórę. Jeżeli wybierzecie ten sposób, gdy maska zasycha na twarzy należy ją zwilżać aby zapobiec ucieczce wody z naskórka. 

Ja wybieram metodę mieszania glinki z olejem konopnym. Rodzaj oleju jest ważny ponieważ niektóre mogą być komedogenne i zapychać pory. Konopny jest znany ze swoich nawilżających właściwości jednocześnie będąc suchym olejem (ze względu na szybką wchłanialność). 

Dzięki temu połączeniu skóra po zmyciu maski nie jest przesuszona, a oczyszczona i nawilżona. Wygląda zdrowo. 

Sam olejek konopny powoduje u mnie niestety wysyp. Ale recenzja olejku na pewno pojawi się na blogu. 

olej konopny i zielona glinka na zaskórnikiPo zmyciu maski, tonizuję skórę tonikiem Ziaji aby przywrócić naturalne pH. Jeżeli zabieg robię wieczorem nakładam jeszcze żel Differin (jest to antybiotyk dostępny tylko na receptę). Wy możecie nałożyć od razu krem nawilżający,

Differin żel na zaskónikiRano zaskórników jest o wiele mniej, skóra jest bardzo sucha, wtedy nakładam balsam nawilżający Cethapil, teraz zakupiłam żel aloesowy więc również go używam w celu nawilżenia.

sposoby na zaskórniki A jakie są wasze sposoby na zaskórniki bądź zanieczyszczoną cerę ?? Chętnie poczytam.


>Wishlista Dresslink<

♥Bag:  http://bit.ly/1ZDJeCI
♥Leggings: http://bit.ly/1Vaf2hs
♥Dress:  http://bit.ly/1Udq0m6
♥T-shirt:  http://bit.ly/1PGDeEb  
♥Dresslink:  http://bit.ly/1T7Iiqv
♥$0.01 Items:  http://bit.ly/1JZlyaf
♥Free Shipping Items:  http://bit.ly/1JZlB5U



77 komentarzy:

  1. Tonik z Ziaji bardzo mnie zaciekawił ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Post super :) ja nie moge sobie poradzić ostatnio wogóle z moją cerą :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj to już kolejny raz gdzie widzę kosmetyk z olejem konopnym. Ostatnio jest popularny. Coś musi być w jego działaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z zaskórnikami niestety sobie nie radze :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie używałam oleju konopnego, a chyba warto się z nim zaprzyjaźnić :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno dobrze się sprawdza na włosach, jednak jeszcze nie próbowałam ;)

      Usuń
  6. Ten olejek od dawna mnie kusi :) świetny i przydatny post :) P.S. Tonik również mnie zaciekawił, ponieważ lubię kosmetyki z Ziaji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio właśnie w drogerii oglądałam ten tonik z ziaji- będę musiała jednak go zakupić :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ja się cieszę, że już to za mną :)

    _______________________
    www.justynapolska.com
    Fashion & Makeup

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się.;) Do mnie ten problem niestety często wraca.

      Usuń
  9. cetaphil bardzo lubie i czesto stosuje :))) ja tak samo jak ty yzywam zielonej glinki do walki z zaskórniakami :)))
    pozdrawiam i obserwuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cetaphil jest świetny ale też może być komedogenny. Niestety jak ktoś ma skłonność to cięzko dobrać kosmetyki.

      Usuń
  10. Czekam na złoty środek, który pozbędzie się tego raz na zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawaim się, że możemy się nie doczekać.

      Usuń
  11. Musze koniecznie sięgnąć po maskę z zielonej glinki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie kawiracja i kwasy pomagają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kwasy są genialne.;) Kawitacja bardzo delikatnie działa.

      Usuń
  13. Bardzo lubię maseczki z zielonej glinki, działają bardzo dobrze;) Poza tym w gorszych stanach cery stosuję peeling kwasowy z Iwostinu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Po pierwsze - genialna nazwa bloga :) Jestem tu pierwszy raz, ale dodaję sobie Ciebie do obserwacji :)

    O dobrodziejstwach glinki zielonej słyszałam wiele, za to olej konopny to dla mnie całkowita nowość - muszę sobie zapisać jego nazwę, bo zaskórniki to niestety mój odwieczny i jako jedyny nierozwiązany problem...

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post! Ja na razie nie mam problemów z swoją skórą, ale naprawdę przydatne rady :) Ostatnio napotkałam w sklepie ten tonik z ziaji ;)Co powiesz na wspólną obserwację, daj znać u mnie na blogu :)Pozdrawiam

    http://sweets-princess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. ja stawiam na oczyszczanie maseczki olejek tea treee

    OdpowiedzUsuń
  17. też z nimi walczę, polecam czarną maskę pilaten - 10zł na ebayu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja z mojej tłustej skóry gdzieś przez przypadek zrobiłam mieszaną ze skłonnościami do suchej :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam olej konopny z olejem z drzewa herbacianego. Super sprawa na problemy ze skórą. Ostatnio używałam go na skalp. Moją ulubioną glinką jest biała.

    OdpowiedzUsuń
  20. ja słyszałam o aspirynie na zaskórniki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O domowych sposobach też się bardzo dużo naczytałam, jednak tej metody nie próbowałam.;)

      Usuń
  21. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam zieloną glinkę (jest lepsza od czerwonej bo nie barwi niczego wokół a tak dziallaaniem sie nie różnią) zazwyczaj dodaje do niej kwas hialuronowy i olej lniany, z pachnotki, z arbuza (jeden z nich) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie koniecznie.:) Każda glinka ma zastosowanie do innej cery.;) zielona jest dobra dla osób z trądzikiem, zaskórnikami, cerą tłustą a czerwona chociaż brwi jest przeznaczona głównie dla osób z trądzikiem różowatym, cerą naczyniową ( łagodniej ściąga pory niż zielona).
      Jednak jeżeli mieszamy je z olejem to obie działają łagodniej i nie ściągają tak cery.:)

      Usuń
  23. Niestety nie znam tych produktów.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam własnie okropny problem z zaskórnikami. Fajnie, że znalazłam u ciebie małą pomoc co do nich ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Widzę, że napisałyśmy o podobnym temacie :) ! Ja bardzo lubię olej konopny, pachnotkę i z nasion malin, wysyp czasami jest normalną reakcją na oczyszczanie skóry i warto go przeczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem, jednak mam z tym problem bo nie lubię czekać. Może jak nie będę miała w planach żadych wyjść przez dłuższy czas to to przeczekam.;)

      Usuń
  27. Świetnie napisany post :) Ja nie mam żadnych sposobów na walkę :( :P

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna propozycja, ale jak na złość mam uczulenie na produkty z Ziaja :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo lubie glinki. Pozytywnie działają na moja twarz! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dla mnie sposobem na zanieczyszczoną cerę jest przede wszystkim bardzo dobra maseczka. Znalazłam swoją ulubioną z Origins i odratowała moją buzię po totalnej katastrofie!

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeszcze do tej pory niestety nie udało mi się wygrać walki z zaskórnikami, straszny problem mam z tym :(

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jest wiele czynników, które je powodują. ;(

      Usuń
  32. Świetny post :)
    Wspólna obserwacja?:)
    scrapbooksstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Kurcze, a zużyłam dosłownie przed momentem olej konopny na włosy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że można go stosowac na włosy, jak się u ciebie sprawdza?

      Usuń
  34. genialny patent! ciekawe jakby się u mnie sprawdził na zaskórniki otwarte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otwarte to nie taki duży problem. Najgorsze są te zamknięte.

      Usuń
  35. Trzeba to kiedyś wypróbować :D

    Obserwacja za obserwację?

    http://magicworldprincesscarmen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Kochana wszystko kliknięte, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo lubię ten żel aloesowy,

    Poklikane :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Toniki z ziajki uwielbiam, ogólnie ich kosmetyki dobrze się u mnie sprawdzają. Olej konopny jest za to na mojej liście zakupów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawe sposoby ;) Ja zazwyczaj stosuję białko jaja kurzego, które nakładam na chusteczkę i trzymam na skórze przez 15 min ;) Działa całkiem dobrze, ale z pewnością wypróbuję Twoje sposoby.
    Obserwujemy?
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. To cos dla mnie :)
    Zapraszam do mnie na nowy wpis...mozna zarobić kasę :)
    www.lamia-riae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Moja miłość do "Ziaji" rośnie z każdym produktem, tak więc wierzę, iż i ten musi być świetny! Gdyby nie to, że mam specjalną "terapię" pielęgnacyjną dobraną przez lekarza z chęcią sprawdziłabym ten tonik na sobie - a tak samo mogę jedynie dobierać sobie kremy :))

    OdpowiedzUsuń
  42. Mi też zawsze pomagała Zielona glinka, doskonale oczyszcza. Używam tego samego toniku. Jest świetny http://cutew.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  43. Glinki i u mnie się sprawdzają ale też i czarne mydło :)

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  44. U mnie na razie gości Bielenda :)

    OdpowiedzUsuń
  45. zaskórniki najgorsze co może się przytrafić kobiecie.. domowy sposób mleko i żelatyna :D

    http://www.owodoru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o właśnie o tym słyszałam:D

      Usuń
    2. Kiedyś to spróbowałam zrobić;)
      nooo coś tam wyszło ale to nie jest sposób na zamknięte zaskórniki a takich mam sporo :(

      Usuń
  46. Podoba mi się ten tonik z Ziaji. Moim sposobem na zaskórniki jest tonik cytrynowo-ogórkowy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. muszę przyznać, że nie mam z zaskórnikami (odpukać) większych problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Zaciekawił mnie ten tonik z ziaji.
    Obserwujemy? Daj znac u mnie na blogu :)
    http://princess966.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. ziajka najlepsza na wszystko<3

    OdpowiedzUsuń
  50. żel aloesowy podobno działa cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Dobrze wiedzieć o tym wszystkim. Lubię czasami glinki ale też algi :)
    Olejku używam namiętnie i zobaczymy co mi da a poza tym tonik z sylveco z hibiskusem i peelingi.

    Buziaki;*

    OdpowiedzUsuń