1 marca 2016

Dotychczasowa pielęgnacja włosów + plan na marzec


Cześć wszystkim. Od dawna już planowałam post włosowy. Wcześniej moja pielęgnacja nie była zbyt ciekawa, nie chciało mi się nic robić z włosami. Były długie, a końcówki przesuszone, wykruszone i rozdwojone. Pod koniec grudnia postanowiłam ściąć włosy kilka centymetrów. Strzyżenie wykonane było za pomocą gorących nożyczek. Końcówki od razu wyglądały o niebo lepiej, chcąc żeby tak zostało od razu zamówiłam nowe oleje na allegro. Postawiłam na olej z pestek moreli, konopii oraz avokado.

Pielęgnacja włosów oleje
Nie używam ich wszystkich na raz. 

W styczniu olejowałam włosy olejem jaśminowym, który mam już od dawna. Pisałam nawet o nim TUTAJ.

W styczniu i lutym postawiłam dodatkowo na olej avokado. 

Pielęgnacja włosów olej avokado


Muszę się przyznać, że olejowanie włosów lepiej mi szło w styczniu. W lutym zrobiłam to tylko 3(!) razy. Wydawało mi się, że częściej...

No trudno. W marcu będzie częściej!

Olej avocado nie jest zbyt wdzięcznym olejem. Jest zielony, bardzo tłusty, średnio gęsty, a jego zapach przyprawia mnie o mdłości, ale można się przyzwyczaić. Włosy po oleju są odżywione. Chyba każda z nas wie jakie właściwości dla naszej urody ma avocado? Nie dość, że od wewnątrz to i z zewnątrz robi cuda.

Olej avokado jest olejem regenerującym, odżywczym.  Zawiera w swoim składzie witaminy z grupy B, witaminę A, C, E, D i K. Zawiera minerały takie jak magnez, mangan, żelazo, fosfor, potas, sód i cynk

Olej bogaty jest w kwasy Omega-6 i -9

Produkt ten można stosować, solo przed myciem włosów lub jako dodatek do maseczek i odżywek. 

Podobno ładnie odżywia i nawilża skórę, jednak w ten sposób go nie testowałam ze względu na jego zapach.

Wspomnę że mam włosy średnio porowate.  Olejek ładnie pomógł mi zabezpieczyć włosy przed łamaniem. Nie kruszą się tak jak kiedyś tym bardziej, że często zdarza mi się prostować włosy. Ograniczyłam jednak ich suszenie. Nie farbuję  też włosów od kilku miesięcy i wychodzi mi to na dobre. 

O oleju z konopii nie będę na razie pisała ponieważ użyłam go raz. Postawię narazie na max 2 rodzaje oleji z miesiącu.
Kolejną czynnością którą często robiłam była płukanka octowa. Mniej więcej mieszałam 4łyżki octu jabłkowego z litrem wody i tym spłukiwałam włosy po myciu. Nie za każdym razem ale efekt był naprawdę WOW. Ocet jabłkowy sprawia, że włosy odzyskują kwaśne pH. Po zabiegu włosy błyszczące jak nigdy, wygładzone, łuski domknięte, dodatkowo włosy wolniej się przetłuszczają (nie stosuj octu spirytusowego-wysuszysz włosy, jabłkowy stosuj z umiarem).

Włosy zazwyczaj myłam szamponem Kallos oraz nakładałam maskę kawiorową również z Kallosa. Gdy końcówki były przesuszone włosy myłam metodą OMO używając odżywki Pantene. Z szamponu Kallosa i odżywki kawiorowej nie jestem zadowolona. Od kąd używam tego duetu kondycja moich włosów nie jest najlepsza. Prawdopodobnie wrócę do Kallosa CHERRY.

Pielęgnacja włosów pantene
Plan na marzec: 

Olejowanie włosów: co najmniej 2 razy w tygodniu (olej jaśminowy i avocado)
Płukanka octowa co dwa/trzy mycia. 
Domowa maseczka z żółtka raz w tygodniu
Maska Wax: raz w tygodniu.
Gdy włosy przesuszone: OMO
Suplementacja: SkrzypoVita
Stosowanie sprayu termoochronnego
Zmiana szamponu i maski

W styczniu moje włosy były w dużo lepszej kondycji, dlatego wracam do olejowania włosów i w kwietniu zdam wam relacje, czy coś się zmieniło. 

Aktualnie włosy są znowu przesuszone, szorstkie, bez blasku. Koszulka wykonana na potrzeby mierzenia wzrostu włosów. Aktualnie na poziomie 1.;)

Pielęgnacja włosów blond


Co polecacie na porost włosów?? Piszcie w komentarzach.;)

Życzcie mi powodzenia i piszcie czego wy używacie do pielęgnacji włosów. 


 

63 komentarze:

  1. Musze w końcu spróbować płukanki octowej:)Na porost włosów można spróbować terapię ajuwerdyjską ( mam nadzieję,że bez byków napisałam ;)) Orientany .

    OdpowiedzUsuń
  2. Naturalne oleje są najlepsze. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem tego oleju avocado

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę wypróbować go w końcu do pielęgnacji skóry, podobno wygładza zmarszczki! Mam nadzieję, że chociaż w jakimś małym stopniu jest to prawda. ;)

      Usuń
  4. ja moje też rzadko olejowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Olej z avokado muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę w końcu wypróbować te oleje :) Na porost włosów pomógł mi zestaw jazz hair :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tak samo w ostatnim czasie wzielam sie za wlosy :-D Mi pomogla woda brzozowa i masaz glowy na porost wlosow z tego co pamietam ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Olej z awokado - muszę wypróbować :D Stosowałaś wcierkę Jantar na porost?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak stosowałam, przymierzam się właśnie do kupna i powrotu do wcierania.;)

      Usuń
  9. Dla mnie takie specyfiki nie działają. Ja od 4 miesięcy stosuję Vitapil. Włosy są zregenerowane i szybciej rosną a co za tym idzie jest ich więcej. Polecam serdecznie.
    Zapraszam do mnie
    http://plannalepszezycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Kilka produktó muszę w końcu wypróbować !

    Klikniesz w najnowszym pocie ?
    Z góry dziękuję

    http://magicworldprincesscarmen.blogspot.com/2016/02/wishlist-choies.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  11. Maska z Pantene jest świetna. Dawno nie zachwycił mnie tak jakiś produkt z Pantene :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z Twoich typów znam tylko Pantene i go lubię, czasem wracam - zwłaszcza jak jest na promocji. A włosy masz śliczne. I długość i kolor. Widać, że zadbane, naprawdę nie widzę ani śladów przesuszenia! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne masz włosy, a na porost włosów też bym coś chciała:p jak coś znajdziesz koniecznie poleć!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do świetności im daleko ale dziękuję!;*

      Usuń
  14. Na porost włosów dobry jest olej rycynowy, ale niemiłosiernie śmierdzi więc trochę słabo XD A na połysk i odżywienie polecam olejek kokosowy (nie tylko na włosy. Super wygładza i regeneruje również skórę) <3 Z tym avocado to mnie zaintrygowałaś, muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ale kokos u mnie robi siano z włosów, ale zgodze się z tym, że w pielęgnacji ciała jest niezawodny! Rycynowy znowu przyciemnia więc też raczej nie dla mnie.;)
      Daj znać jak efekty gdy spróbujesz już avokado.:)

      Usuń
  15. Włosów niw zapuszczam ale kiedyś używałam produktów Hair Jazz włosy 3 cm w ciągu miesiąca - nie wiem czy to dużo.

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie jestem na etapie zapuszczania włosów. Moje włosy nie są mocno zniszczone, staram się nie używać prostownicy a jak muszę to robię to bardzo rzadko. Niestety nie znam sposobów na porost włosów, jedynie to smarować olejkami dbać o nie i czekać cierpliwie aż urosną :)
    Pozdrawiam !

    http://czaswobiektywie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Na porost Jantar. A Kallosa Cherry bardzo lubię :)

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie używałam tych olejków, więc prawdopodobnie je zakupię by przetestować na moich włosach ^^ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. a włosy po olejach nie są takie tłuste i oklapnięte? Moje przydałoby się odżywić, ale boję się je trochę olejować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli dobrze je umyjesz to nie będą oklapnięte. Ja zawsze myję conajmniej dwa razy.;)
      Musisz też dobrać idywidualnie co ile twoje włosy tego potrzebują, jeśli przesadzimy i będziemy olejować włosy za często mogą niestety być oklapnięte.
      Moje włosy na przykład nie lubią olejowania na całą noc a jedynie na jedną, dwie godziny.;)

      Usuń
  20. U mnie jantar jako tako dawała radę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na porost Jantar i Eclipta :) U mnie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  22. zdecydowanie wypróbuj maskę z ziaji z ceramidami :) kosztuje 6 zł z groszami, a u mnie stan włosów się po niej poprawił zdecydowanie, Twoje włosy na dzień dzisiejszy wyglądają mimo wszystko na trochę przesuszone,ale sama mam z tym problem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem dlatego teraz pielęgnację ogłosiłam oficjalnie i publicznie, teraz już nie ma odwrotu i muszę się postarać. A co do przesuszenia to nie wiem co jest powodem ale od 2-3 tygodni mam z tym problem.

      Usuń
  23. Chyba już czas, żebym też zaczęła dbać o swoje włosy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, niestety mój zapał trwał cały miesiąc :) mam nadzieję, że teraz będzie dłużej ;)

      Usuń
  24. Olejowanie jest chyba najlepszym zabiegiem, dzięki któremu włosy wyglądają zdrowo i ładnie;) Powodzenia w pielęgnacji;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja chyba w końcu muszę przekonać się do olejowania :D Nawet olej kokosowy kupiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kokos robi siano ;) ale świetny za to jest do ciała.;)

      Usuń
  26. Jestem ciekawa tych olejków :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Powodzenia :) na porost włosów wcierkę Jantar albo suplementy np Vitapil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jantar już miałam i zamierzam kupic kolejną butlę ;)

      Usuń
  28. Masz bardzo ładny kolorek włosów. Mi niestety fryzjer zamiast ładnego naturalnego blondu, zrobił prawie platynę....efekt zafarbowałam się na naturalny kolor, czyli ciemny blond - szatynka. Ciekawa jestem tych olejków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj dziękuję Ci bardzo, jednak ten kolor bardzo odbiega od tego w rzeczywistości ;) zdjecie robione pod światło ;)
      zobaczysz z resztą na spotkaniu!;) Mam dużo ciemniejsze włosy.;)

      Usuń
  29. OLEJEK Z AVOKADO SPRAWDZAŁ SIĘ NA MOICH BLONDZIAKACH:)
    Końcówki suche więc je nawilżaj też takie miałam a długość fajna:)

    OdpowiedzUsuń
  30. W tym miesiącu na porost włosów będę używać toniku babci Agafii, ale czy się sprawdzi nie mam pojęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo sie zainteresowałam tym olejkiem z avokado :) Szampon posiadam ten sam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  32. U mnie włosy ostatnio są bardzo przesuszone, ale też bardzo się przetłuszczają i do tego wypadają na potęgę :( Nie wiem co się dzieję.. Na pewno zacznę od zmiany szamponu i zakupię sobie, którąś z masek firmy Kallos :) Znalazłam sporo pozytywnych opinii :) Chociaż wątpię bym zużyła całe litrowe pudełeczko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe polecam Cherry, ta kawiorowa u mnie się nie sprawdziła ale może u kogoś innego się sprawdzi ;P uwierz, że też tak myślałam a poprzednie zużyłam dużo szybciej nic normalną odzywkę! Chyba przez ten zapach, ładowałam jej na potęgę.
      A teraz marzę o skończeniu kawiorowej ;)

      Usuń
  33. Muszę w końcu kupić sobie olejek awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie używałam olejów ale płukanka octowa jest dobra :)
    Ja jak mam przesuszone końcówki to spryskuje je odżywką 'pantene natychmiastowa regeneracja'. Ona jest do termoochrony ale ogólnie sprawdza się bardzo dobrze na suche włosy bo po niej są takie gładkie i miękkie :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja nie uzywam nic na porost, bo niestety rosna same jak szalone...

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo lubię olej z awokado a konopnego jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Też muszę w marcu wrócić do płukanki octowej :)

    OdpowiedzUsuń
  38. mam olej awokado i jestem z niego zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  39. na mnie działało dodawanie do szamponu oleju rycynowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. ja teraz używam ampułek z Radicalu ale spektakularnego porostu nie widzę.. :/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ale masz piękny kolor włosów! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Chyba też muszę zacząc olejować włosy

    OdpowiedzUsuń
  43. Co do suszenia- fajnie sprawdza nałożenie odrobiny olejku zarówno przed, jak i po suszeniu :) ja muszę wrócić do olejowania i dbania o włosy

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny patent z koszulką :D Ja planuję powrót do wcierki Jantar bo byłam z niej zadowolona jednak tym razem mam niesamowity problem z regularnością :/

    OdpowiedzUsuń
  45. Olejek z awokado rownież polecam :)
    Bardzo ładne włosy
    Pozdrowionka,naprasza, na wspólna obserwacje

    http://wobiektywiezycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. ładny kolor, moje włosy kochają olej avocado

    OdpowiedzUsuń