25 kwietnia 2016

Jak bezpiecznie kupować w sieci?


Chciałam poruszyć ten temat, ponieważ wydaje mi się, że coraz częściej korzystamy z tego typu usług. Osoby robiące zakupy w sieci cenią sobie na pewno czas, robiąc zakupy online oszczędzamy kilka godzin, jednak mało osób myśli o tym, że możemy zostać oszukani. A internetowych nieuczciwych sprzedawców jest sporo.

Mam dla Was kilka porad, które pomogą ustrzec się przed oszustami.

Kupując na aukcji internetowej, warto spojrzeć w zakładkę komentarzy o sprzedającym. Na większości stron jest ona dostępna. Brak pozytywnych komentarzy, mało komentarzy lub komentarze negatywne powinny wzbudzić naszą czujność. Jeśli pozytywne opinie nie przekraczają 90-95% lepiej darować sobie zakupy u tego sprzedawcy.


Warto zwracać uwagę na opinie o sklepach internetowych, czy zyskały miano wiarygodnych opinii, certyfikatów zaufania.  Przejrzyjmy fora internetowe, zapytajmy znajomych.

Jedną ze stron na których można to sprawdzić jest strona okazje.info. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę nazwę sklepu i możemy śledzić wszystkie opinie o sklepie, oceny użytkowników biorą udział w programie Wiarygodne Opinie i są potwierdzone zakupem, więc macie pewność, że są prawdziwe.

Na przykład tutaj:



Kolejną ważną rzeczą jest sprawdzenie danych przedsiębiorcy. Najlepiej żeby był podany adres i na przykład możliwa opcja odbioru osobistego.

Płać za pośrednictwem serwisów typu Paypal, które pobierają niewielką prowizję ale dzięki temu gwarantują bezpieczeństwo.

Sprawdzaj czas realizacji zamówienia. Jeżeli wynosi on od 30 do 60 dni, rzeczy najprawdopodobniej (nie w każdym sklepie ale w większości internetowych) mogą być sprowadzane są z Chin i przepłacisz.

Przede wszystkim po zakończonej transakcji postaraj się wystawić swój komentarz, dla Ciebie to dwie minuty, a może ostrzec kogoś innego lub pomóc mu w podjęciu decyzji. ;) 



37 komentarzy:

  1. 90% zakupów robię online, niestety trafiłam już na 3 oszustów a pieniadze przepadly.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie kupiłam nic przez Internet bo się po prostu boję. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja praktycznie wszystko kupują przez inernet :) Wiadomo, czasami są nieporozumienia, ale to może 1 na 50 przypadków, że coś idzie nie tak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakupy w sieci są coraz bardziej powszechne i większość osób korzysta z tej formy wygody, a w tym i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zwykle robię zakupy stacjonarnie :) rzadko przez internet ale post bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często kupuję przez net i na typowego oszusta trafiłam tylko raz. Chodzi o to, że nie wysyłał ludziom towaru. Na niezgodność zdjęcia czy opisu ze stanem faktycznym trafiałam dość często. Do tego stopnia, że już praktycznie nie kupuję używanych ubrań przez net.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatne porady, ja zawsze sprawdzam komentarze o sprzedawcy, już parę razy się nacięłam i teraz staram się być ostrożna, zwłaszcza gdy kupuję droższe rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie cierpię zakupów przez Internet, jak dla mnie są pozbawione przyjemności, a tak wizyta w sklepie daje klimat, można wszystko dotknąć, zobaczyć, powąchać czy zmierzyć i humor sobie poprawić od razu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że taki post zrobiłaś dużo osób daje nabrać się na niskie ceny w sieci u oszustów :(
    Ja osobiście nie robie zakupów przez internet, a jak już jestem do tego zmuszona to zamawiam na polecanych stronkach ;)

    http://allegiant997.blogspot.com/2016/04/random-eyeshadow.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chyba większość zakupów robię przez internet.Niestety parę razy zdarzyło mi się zostać oszukaną ,ale zazwyczaj staram się sprawdzać opinie przed zakupem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdarzyło mi sie taz trafić na oszustkę. Tylko to był akurat jej pechowy dzień i pechowy klient- udało mi sie odzyskać kase

    OdpowiedzUsuń
  12. Bezpieczeństwo najważniejsze, chociaż mi się nigdy jeszcze oszustwo nie zdarzyło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze czytam komentarze na temat sprzedającego. Ale ostatnio dawno nie kupowałam niczego w sieci, wyszłam z wprawy ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam zakupy w internecie i jak na razie nigdy nikt mnie nie oszukał...inna kwesta, ze wybieram te sklepy które cieszą się najlepszą opinią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja po prostu zawsze sprawdzam opinie i jeszcze nigdy nie miałam problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zazwyczaj robię zakupy na allegro, ale Twoje informację są jak najbardziej przydatne :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli opnie są dostępne, to sprawdzam, również te na fp sklepów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie bardzo przydatny wpis bo dużo kupuje w internecie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo trafne rady! Dla mnie zakupy online to w dalszym ciagu ostatecznosc ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Informacje przydatne zwłaszcza dla osób robiących sporo zakupów w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W sieci kupowałam może z 2 razy w życiu. Fajny blog. Obserwuję i liczę na rewanż. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja kupuje tylko ze znanych stron internetowych. Nigdy z przypadkowych które znajdę tak o.
    Zapraszam na nowy post :) najlepszy tonik jaki miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja czesto kupuje w necie, ale staram sie tylko na tych sprawdzonych, pewnych ^^ Do tej pory nikt mnie nie oszukal i oby tak zostalo :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Internet prawdziwą kopalnią oryginałów i często z niego korzystam robiąc zakupy :) Warto też czytać regulaminy, mimo że trochę to trwa, ale wtedy unikniemy głupich pomyłek czy niedopatrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przez internet kupuję bardzo dużo. Na aukcjach na allegro i ebay zawsze rzeczy tanie, żeby w razie czego dużo nie stracić. Do internetowych sklepów kosmetycznych czy księgarni mam duże zaufanie, i zawsze kupuję w kilku sprawdzonych. Na szczęście nigdy jeszcze nie natrafiłam na oszusta.

    OdpowiedzUsuń
  26. dobry pomysł z takim postem. ja tylko raz trafiłam na oszusta, ale to z 10 lat temu, na szczęście sprawa się wyjaśniła:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  27. Staram się zawsze wystawiać opinie sprzedawcom :)

    OdpowiedzUsuń
  28. kiedyś bardzo bałam się zamawiać przez internet, teraz większość moich zakupów to te internetowe :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja rzadko kiedy zamawiam przez internet, ale to zapewne wina tego,że nie mam konta bankowego, bo inaczej pewnie bym więcej kupowała online niż w stacjonarnych sklepach. :D Niestety to ciężki dramat, naprawdę może być problem z tym, by nie trafić na oszustów.

    Pozdrawiam.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  30. mądre porady :)
    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja jeszcze nigdy nie zamówiłam niczego przez internet, nie lubię podawać jakichkolwiek swoich danych wiec unikam tego jak tylko mogę poza tym mam wrażenie że dostane coś zupełnie innego niz zamówiłam

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo dobry pomysł na post! Oj tak, zawsze sprawdzam opinię o sprzedawcy. Rzadko kiedy właściwie kupuję przez internet. Nie słyszałam o tej stronie, a jest na pewno przydatna. ;) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  33. Wybacz, ale dla mnie to trochę paranoja. Cały post można streścić do jednego zdania "Sprawdź opinie o sprzedawcy zanim zrobisz u niego zakupy" :/

    RudaUrodowo - alternatywnie o urodzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dla ciebie.
      U siebie możesz streszczać skoro ci to pomaga ;)

      Usuń